Mallorcalivet med utflykt! Dag 11-12 vinter.

 

Dag 11 och 12…..ja det är fortfarande kallare och ostabilt väder 🤔. Mallorcalivet  med utflykt är nog rätt just nu. Verkar som jag prickat in en riktigt regnig  period. Var ju så fint mina första  dagar här. Man blir lite rastlös, vill ju gärna röra på mig och vara ute. Ska inte klaga jag har ju långa dagar med ljus ändå.

Mallorcalivet med utflykt

Övertalade sambon att ta ledigt igår så vi tog en utflykt hela dagen. Älskar att göra utflykter och upptäcka mer platser och ställen här på Mallorca. Vi tog oss till Binissalem och besökte några bodegas (vingårdar). I området runt Binissalem finns många trevliga vingårdar. Den första vi besökte på väg till Binissalem var öns äldsta vingård  Ribas Länk som ligger i Consell. Trevliga viner! Ribas

Fortsätt läsa ”Mallorcalivet med utflykt! Dag 11-12 vinter.”

Mallorca vinbodega, vinprovning och barnbarn

Mallorca vinbodega. Vi var på en ny vinbodega som jag inte varit på tidigare. Så kul att åka runt och besöka lite olika bodegas. Varje år öppnar det fler och fler bodegas här på Mallorca. Finns ca 100! Vi fick ett vin som smakade jätte gott när vi var ute och åt häromdagen så vi blev nyfikna på gården. Igår regnade det så det fick bli en utflykt till en ny bodega för oss.

Mallorca vinbodega

Vinbodegan låg strax utanför Binissalem och heter Tianna Negre länk ! Ganska nytt hus och fräscht och öppet för smakning även nu under vintern 👍. Kanonutflykt! Vi fick prova några fler än det vinet jag kände till och som alltid trevligt. De hade även en cava som vi skall testa någon dag. Mallorca vinbodega

Fortsätt läsa ”Mallorca vinbodega, vinprovning och barnbarn”