Hotellnatt i Gbg och tillbaka i Palma

Ta en hotellnatt i sin stad

Så trevligt det blev med en middag i Göteborg med gamla kolleger från Danmark och Norge. För ett tag sedan bokade vi en hotellnatt på Hotel Royal i Göteborg mellan lördag och söndag. Denna helgen skulle vi träffa gamla SAS kolleger från Oslo och Köpenhamn och ta en middag i Göteborg som faktiskt ligger mitt emellan. En hotellnatt i sin stad..det var faktiskt första gången…..lyxigt och trevligt.Hotellnatt Royal

Fortsätt läsa ”Hotellnatt i Gbg och tillbaka i Palma”

Kladdkaka med egenodlad lime och barnbarnsmys

Underbart god kladdkaka på egen lime

Igår hittade jag 4 lime kvar i kylskåpet som jag tog med från Mallorca sist. Hoppas nya har mognat när jag snart åker ner gen. Mina egna odlade 👍. Blev så inspirerad att baka något och hittade ett jätte gott recept på kladdkaka på lime. Testa gärna det om ni gillar lite syrligt… man kan ha bär etc på så blir den finare. Men lovar  den blev ljuvlig. Här hittar du länken till receptet limekladdkaka.

Kladdkaka lime

Tycker det är rätt kul att baka och framförallt med egna råvaror 😊. Perfekt att syssla med när regnet står som spön i backen. Allt snö borta igen.

Fortsätt läsa ”Kladdkaka med egenodlad lime och barnbarnsmys”

Tjejmiddag med sparrande tjejer, Post hotel.

Tjejmiddag på Post hotell

Igår kväll var det tjejmiddag! Träffade ett härligt gäng tjejer som är så inspirerande och positiva  och ger så mycket positiv energi. Vi träffades på Post hotel i Göteborg, vilken härlig miljö det hotellet har. Lobbyn/baren är så mysig och restaurangen jätte bra och fin. Kolla här så fint de skrudat hotellet inför jul…

Post hotel

Fortsätt läsa ”Tjejmiddag med sparrande tjejer, Post hotel.”

Klarade tentan och nu kan man mer om vin!

Lycklig, klarade tentan om vin

Ja ni som har följt mig vet att jag gått på kurs för att ta betyg hos Munskänkarna och bli lite bättre på vin. Har testat vin i helgen och pluggat en hel del faktiskt. Det är mycket att läsa om druvor och jordar och appellationer och jag ver inte allt. Jag är så nöjd vi klarade tentan, både det teoretiska och det praktiska! Check! Det är inte självklart längre att saker fastnar där uppe 😂! Måste bara visa bild på våra pins vi förtjänade idag!

Tentan klar

Fortsätt läsa ”Klarade tentan och nu kan man mer om vin!”

Kusten fin nu, ganska tomt. Mallorcaoliver med hem.

Kusten är  härlig nu på senhösten !

Så blev det en härlig solig dag här på kusten, även om det friskade i lite i vinden. Efter lite fix så blev det en go promenad med härliga vindar och det bet lite i kinderna. Nu var det ett tag sedan jag tog min runda, det händer lite varje gång  kan man notera. Denna gång kunde jag se att att nästan alla båtar är upplagda nu. Lite tomt runt bryggorna !

Tomma kusten

Fortsätt läsa ”Kusten fin nu, ganska tomt. Mallorcaoliver med hem.”

Kusten, promenad och ljuset som blir tunnare….

Kusten på hösten

Det gäller att parera sol och regn här ute vid kusten. Igår tog jag en promenad på förmiddagen för det var uppehåll då och jag måste igen säga att det är så härligt att gå här ute i naturen. Se hur förändringarna sker och hur bra man mår av friska luften. Att det är höst nu det märker man tydligt både att naturen skiftar och att det är så lugnt och stilla här. Min fotokurs gör också att man stannar upp och iakttar mer och njuter av stunden. Kan verkligen rekommenderas för er som har tid! Ja stranden såg lite annorlunda ut…

Stranden nu

Höstens färger är riktigt fina nu. Fast som det blåser emellanåt så är nog snart löven borta. Fortsätt läsa ”Kusten, promenad och ljuset som blir tunnare….”

Vinprovning, ny vecka, arbetsplats i hemmet.

Arbetsplats hemma

Ny vecka och vinprovning!

Måndag igen och iväg till stan för att fixa lite ärenden, pussa på barnbarn och till slut vinprovning med Munskänkarna. Som jag sagt tidigare så får man nog ha lite marginal med tiden när man åker till stan. Denna måndag var det olycka på E6 så det blev att köa en stund….

Bilar på rad

Ok, det tog 45 min extra, inga problem denna gång men det gäller att ha det i åtanke. Sånt här slapp man inne istan!

Fortsätt läsa ”Vinprovning, ny vecka, arbetsplats i hemmet.”